• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Livrädd inför löneutmätning

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Tack snälla jag hoppas att det blir bra. Allt känns så pinsamt just nu bara. Rädd att få brev i postlådan, rädd på jobbet vilka som får veta osv. Känns så hopplöst. Men jag kommer klara det Tack vare era fina ord. Det hjälper att ni vet och går igenom samma sak.
När man får löneutmätning, kan man då jobba lite extra och få behålla det eller det går inte?
Beror på vilket beslut Du får. Har Du en jämn inkomst, eller varierar den från månad till månad?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mieszko_

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
30 Juni 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
18
Poäng
51
Maxbeslut innebär att du får behålla förbehållsbeloppet och sen betalar din arbetsgivare in resten till KFM, vanligast om man har en inkomst som varierar mycket.

Men oftast får arbetsgivaren en fast summa som de skall betala in och skulle du då jobba extra någon månad så får du behålla de extra pengarna du tjänar.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Maxbeslut innebär att du får behålla förbehållsbeloppet och sen betalar din arbetsgivare in resten till KFM, vanligast om man har en inkomst som varierar mycket.

Men oftast får arbetsgivaren en fast summa som de skall betala in och skulle du då jobba extra någon månad så får du behålla de extra pengarna du tjänar.
Jaha oki då hoppas jag på att jag inte får maxbeslut isf. Tack för hjälpen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp